!! Pagina in bewerking !!
Bouwjaar : < 1998
Leeftijd tachografen: > 25 jaar
Analoge tachografen uitgerust met een mechanische bewegingssensor
- De Mobility Package-wetgeving vereist slimme elektrische bewegingssensoren. Een retrofit naar de DTCO 4.1 is daarom niet mogelijk. Alle tachografen t/m de TCO 1314 kunnen niet worden omgebouwd naar een DTCO 4.1
Analoge tachografen uitgerust met een elektrische bewegingssensor
Let op
- Er is hiervoor geen wettelijk goedgekeurde ombouwmethode. Hieronder volgt slechts een advies.
- Inbouwvoorschriften dienen bij de desbetreffende voertuigfabrikant te worden opgevraagd
Benodigde materialen
- Continental/ VDO E-Tacho 24V RD 125KMH CAN120 LT.WT+T (1323-030103000523) - vorm = rond
- Universele DTCO 4.1 Kit (2910003214600), 12/24V ADR-Z2 120Ω
- KITAS-kabel, 8500mm (meest voorkomende lengte)
- KITAS 4-sensor (voor schachtlengtematen, zie KITAS pagina), 2185-xxxxxyyyyy
- Y-Wire harness universeel A met CAN link
Slimme tachografen in 'niet-slimme' voertuigen
Voertuigen uitgerust met een analoge tachograaf (mits geen K-Line) zijn niet ontworpen om informatie uit de tachograaf te halen en hebben ook geen CAN-databus. De standaard universele tachograaf met de standaard configuratie is daarvoor voldoende.
Instructies
---in bewerking---